Karbonat hakkında bir uyarı!

Bugün karbonat almak için markete gittiğimde daha önce hiç bilmediğim bir markayla karşılaştım baharat bölümünde. Merak ettim ve elime karbonat yazan paketi aldım, paketin arkasını çevirdim içindekiler kısmını okumak için. Sadece tek bir şey varmış paketin içinde o da karbonat (sodyum bikarbonat) değil!!!

İçinde yer alan tek şey ”sodyum karbonat” yani Türkçesi ”çamaşır sodası”. Pes diyorum artık ben ne diyeyim. Çamaşır sodasının karbonatla nasıl bir benzerliği var ki gıda bölümünde karbonat adı altında satılsın!

Daha önce yazdığım yazılarda karbonat alırken dikkat edilmesi gerektiği konusunda uyarılarda bulunmuştum. Ama bundan bahsetmemin nedeni bir markanın karbonat paketinin içinde ”sodyum bikarbonat,sodyum karbonat,tuz ve renklendirici” yazmasıydı. Bugünkü gördüğüm markada ise sadece ”sodyum karbonat” yazıyordu. Sözün bittiği yerlerden biri daha …

Çamaşır sodası hakkında çok kısa bir bilgi; ph seviyesi 11 yani oldukça bazik bir madde. Bu özelliğinden dolayı ev temizliğinde çamaşır sodası kullanıldığında, cildi yakıcı ve tahriş edici olduğu unutulmamalıdır. Evlerde bulundurulacağı zaman üzerinin mutlaka etiketlenmesi ve çocukların ulaşamayacağı bir yere konulması gerekmektedir.

6 thoughts on “Karbonat hakkında bir uyarı!

  1. karbonatla ilgili yazınızı okudum okudum inanamadım .tekrar okudum şaştım kaldım nasıl olur da menfaat uğruna insan sağlığı ile oynarlar. bunları denetleyen yok mu, insan sağlığı bu kadar ucuz mu .
    yine iş biz tüketicilere düşüyor, oda bilinçli olmak.hep beraber bilinçli olmaya kendimizi korumak adına.

    • bilinçli tüketiciler olmak için çok okuyup, çok araştırmamız gerekiyor. Ayrıca bununla da kalmayıp, bence mutlaka öğrendiklerimizi paylaşmamız da lazım.

  2. o zaman karbonat dedigimiz zaman ‘yani sac yikamak, dis fircalamak vb icin kullandigimiz’ neyi kastediyoruz????

  3. bulaşık makinasında hangisini kullanacağız,çamaşır sodasını mı,karbonatı mı?

Yorumlar kapalı.