Sirke yapıyorum (3)

Görüntü0968
En son yazdığım sirke yapıyorum (2) yazısından bugüne kadar ne gibi gelişmeler olmuş bir bakalım. Öncelikle o günden bugüne kadar kavanozu kaşıkla çok az karıştırdım. Bugünden sonra da pek karıştırmayı düşünmüyorum, nedenini birazdan anlatacağım.

Yapmaya çalıştığım sirke şu anda eski elmamsı kokusunu çok az koruyor. Daha çok beklediğim gibi hafif keskin bir kokusu var. Şöyle açıklamaya çalışayım, koklamak için kavanoza yaklaştığınızda bir an da olsa gözünüzü kapatma isteği duyuyorsunuz kokudan dolayı (refleks gibi bir şey).

Kavanozun dibinde ise 2 parmak kadar bir elma tortusu oluşmuş durumda. Tortu oluşması iyi mi kötü mü ilerleyen zamanlarda anlayacağız hep beraber. En önemli gelişme bence yüzeyde ince beyazımsı bir tabaka oluşması. Hafifçe yüzeye dokunduğunuzda ince jelimsi tabakayı hissediyorsunuz. Okuduklarımdan anladığım kadarıyla bu beyaz tabaka olumlu bir gelişme, yalnız renginin yeşile dönmemesi lazım. Bu küf oluşmaya başladığına dair bir işaret olabilir çünkü. Kavanozu kaşıkla karıştırmayı bırakmanın nedeni bu tabakaya zarar vermek istememem. Asıl beklediğim şey ise ”sirke sinekleri”, kendiliğinden oluşup yine kendiliğinden kaybolmasını beklediğim sinekler. Çok merak ediyorum acaba bu sinek türüyle tanışabilecek miyim :)

Sirke sinekleri dışında oluşması gereken bir de ”sirke anası” var. Sirke anası olmadan yaptığım, kötü elma sulusu gibi bir şey olur. Eğer sirke anası oluşursa bunu atmayıp bir sonraki sirke denememde kullanacağım. Çünkü sirke anası, yapılan sirkenin daha çabuk oluşmasını sağlıyor.

Peki sirke anası nedir? Asetik asit bakterisi ve selüloz içerir, sirke yapımı sürecinde oluşan doğal bir üründür, sirkenin karakteristik tadının oluşmasını sağlar.

Tüm bu bilgilerden sonra umarım bir sonraki yazımda, oluşan beyazımsı tabakanın sirke anası olduğunu söyleyebilirim. Bana bol şans …

Güncelleme: Sirke yapımıyla ilgili okuduğum bazı kaynaklarda, çok küçük sirke sinekleri oluşabileceği yazıyordu. İlk sirke denememde sirke sineği ile karşılaşmadım yani oluşması şart değil.

4 thoughts on “Sirke yapıyorum (3)

  1. sirke yapmak sabır ister, azim ister bence. sirke yapımına başladığınıza göre bu işi başaracağınıza inanıyorum ve bizlerle paylaşırsanız mutlu olurum. yolunuz açık olsun, bol şanslar

Yorumlar kapalı.