Kendi saçımı kendim kesiyorum

Görüntü0982
Biz kadınlar için saçımız çok kıymetlidir. Sadece saçımız için kullandığımız ürünlerin sayısına şöyle bir bakarsak bunu daha iyi anlayabiliriz. Şampuan, saç kremi, saç spreyi, saç boyası, bakım maskeleri, tokalar, lastikler, saç düzleştiricisi vs. Bugün yazacağım konunun ise zararlı kimyasallarla uzaktan yakından ilgisi yok. Sadece ”artık yeter ben ne yapabilirim” diye öfkelendiğim bir gün sonrasında bulduğum çözümü sizlerle paylaşmak istiyorum.

Ben kuaföre gitmekten yoruldum, bunaldım yani nasıl anlatsam hiç keyif almıyorum. Zaten kendimi bildim bileli fön çektirmek için bile çok nadir gitmişliğim vardır. Kuaförlerle nedense aynı dili konuştuğumuzu hissedemiyorum. İşte bu yüzden saç kestirmek yada boyatmak istediğim zamanlarda yanımda hep resim götürürdüm ki aramızda bir iletişim kazası olmasın. Ben belki nasıl bir saç kesimi istediğimi tam anlatamam yada aslında güzel anlatırım ama karşı taraf yine de kendi anladığını kesmesin diye, götürdüğüm resimlerin çare olacağına inanıyordum. En son çare!

Bir oldu, iki oldu sonra ”artık yeter” dedim. En son çare resimde götürüyorum, olmuyor kesemiyorlar. Saç kesiminden sonra neredeyse ağlayacak duruma gelmişliğim çoktur (özellikle marka olmuş kuaförlerin saç kesimleri her nedense daha da kötü oluyor). Hemen belirteyim ki istediğim modeller öyle katlı falan karmaşık modeller de değil. Zaten çok uzun saç kullanmayı sevmiyorum. İstediğim tek şey saçın omuzlarda olacak şekilde kısalması ve yoğunluğunun alınması için incelmesi. Hepsi bu. Kuaföre gittikten sonraki ruh halim acaba nasıl olacak diye endişelenmektense ”acaba kendi saçımı kendim kesebilir miyim” diye düşünmeye ve araştırmaya başladım. Düşünsenize nasıl bir özgürlük hissine kavuşacaksınız saçınızı kendiniz kesebilirseniz eğer.

Şunu baştan hemen söyleyeyim, konuyla ilgili o kadar çok video izledim ki artık bu konuda uzmanlaşmış gibi hissediyorum (tabi ki sadece hissediyorum, pratikteki durum farklı). Neyse uzun bir süre araştırdıktan sonra şunlara karar verdim.

* Kendi saçımı kesmek istiyorsam eğer kullanmaktan memnun olduğum saçımın boyunda değişikliğe gitmem gerekiyordu. Omuz hizasında seviyordum ama rahat kesebilmek  için anladım ki omuzlardan biraz daha aşağıda kullanmaya alışmam şarttı. (Aklıma gelmişken hemen yazayım, saçımı kestirmekten çekindiğimden neredeyse rapunzelle yarışacak duruma geldim bir kaç kere :) )

* Kullanılacak makaslar kaliteli ve keskin olmalı. Saç inceltmek için efile makası şart.

* Saç kuru kesilmeli yada ıslak kesilecekse eğer saç kuruduktan sonra kestiğiniz hizadan daha kısa duracağı unutulmamalı.

* Saç kesimini kolaylaştırmak için kat ve yan kat yada kahkül işine çok girmemek lazım. (Ama istenirse onları da kesmenin pratik çözümleri var.)

Tüm bu bilgilerin ışığında ben son iki seferdir ”kendi saçımı kendim kesiyorum”. Hissettiğim rahatlık duygusunun tarifi yok, daha da özgürleşmişim gibi geldi bana. Sonuçta nasıl bir saç kesimi çıkacağını ben biliyorum ve kontrol benim elimde. Saçımı nasıl kestiğimle ilgili detay vererek yazmam çok zor. Ama şu kadarını söyleyeyim, isterseniz eğer kendi saçınızı kesebilirsiniz bunun için yapmanız gereken biraz araştırmak ve konuyla ilgili videoları izlemek. El becerim doğru düzgün yoktur maalesef, makasla kağıdı düz keserken bile zorlanabiliyorum. Ama buna rağmen denedim.

Ne dersiniz kendi saçını kesmek konusunda, cesaret mi ister yoksa denenmeli mi?

Not 1: Kendi saçınızı kesmek istiyorsanız eğer şöyle bir ip ucu verebilirim size. İlk denemede sadece 1 parmak kalınlığında kesin. Bir bakın bakalım yapabilecek misiniz. Ben ilk denememde 3 kere kestim saçımı elim alışsın diye. Her birinde yaklaşık 1 cm kadar az az kestim. Baktım yapabiliyorum ve uyguladığım teknik işe yarıyor sonra asıl istediğim uzunluğa getirdim. Size de bu şekilde yapmanızı tavsiye ederim.

Not 2: Saçınızdaki kırıklar için kuaföre gitmektense kendiniz çözmeyi bir deneyin. Saç kesiminden daha kolay çünkü.

Güncelleme: Saç kesimiyle ilgili bu kaynaktaki videoların uygulanabilir teknikler öğrenmek isteyenler için faydalı olacağına inanıyorum.

Reklamlar

9 thoughts on “Kendi saçımı kendim kesiyorum

  1. kendi saçını kesmek için illaki kuaför olmak gerekmez. bence cesareti olan ister kadın iste erkek olsun kesebilir. her kestiği değişik moda olur modada bu tür moda çılgınlıklardan ortaya çıkıyordur. kendi saçımı kesiyorum. neden kendim kesiyorum sebep en ünlü kuaföre de gittim mahalle kuaförüne de gittim istediğim sonuçları alamadım. onlarda kendi akıllarındakini deneyerek bizlerde uyguluyorlar. ben bunu fark edince kendi saçımı kesmeye karar verdim. içim rahat ben uyguluyorum, derler ya deneme yanılma.

    • haklısınız, kendi saçınızı kesme işi biraz cesaret istiyor. aslında zor bir karar, ben birazda kuaförlerden iyice ümidimi kestiğim için kendi işimi kendim halletmeye çalışıyorum. her türlü olumsuzluğa rağmen kuaförlere gidenler de haklılar tabi ki. dediğim gibi çok zor bir karar … ama umarım yazımla acaba yapabilir miyim ki diye soranların içini rahatlatmışımdır. çünkü biraz çabayla olabiliyor.

  2. Ben de kendi saçımı kendim kesiyorum. Bir saç tokasını gevşekçe bağlayıp, kesmek istediğim noktaya kadar aşağıya çekiyorum, sonra da lastipin altından kesiyorum. Eğer eğimli kesme istersem uçarı kilitlenen maşa tokalar vardır. Onu saçıma enlemesine takıp kesmek istediğim yer kadar aşağı çekip kesiyorum. Başkalarının saçlarını da bu şekilde kestiğim oldu. Gayet de güzel oluyor.

    • ponytail (at kuyruğu) saç kesim yöntemini kullanarak saçınızı kesiyorsunuz sanırım. saçlarım çok uzun olmadığı için benim için uygulaması çok zor bir yöntem. denedim ve çok zorlandım :) belki tekrar deneyecek olursam eşimden destek isterim… ama izlediğim videolarda gördüğüm kadarıyla çok etkili sonuçlar almak mümkün. siz de çok memnunmuşsunuz ne güzel.

      Tecrübelerinizi paylaşmanıza çok sevindim. umarım bu yazıyı ve yorumları okuyan beyler ve bayanlar ”kendi saçını kesmek mümkünmüş” deyip denemek isterler.

    • yazımda da belirtmiştim, konuyla ilgili o kadar çok video izledim ki… hepsinden de farklı farklı şeyler öğrendim. sonra öğrendiklerimi kafamda toparlayıp bana mantıklı gelecek şekilde kendi saç kesme yöntemimi oluşturdum.

      saç kesimiyle ilgili izlediğim videolardan beğendiklerimin linklerini bulabilirsem eğer yazımın sonuna “güncelleme” başlığı altında eklemeyi planlıyorum. uyarınız için teşekkürler…

  3. Ah bu mutluluğu biliyorum)) en son lise3’te kuaföre gittim. Yaşasın youtube!!!

  4. saçım kısayken kendim keserdim, kısa saçı kesmek daha kolay geliyor. uzayınca tümünü denememiştim ama önüne biraz kat yaptım, denemekten korkmamak lazım çünkü saç kesmek çok zevkli :)

Yorumlar kapalı.