Basit yüz temizleyicisi

Görüntü0994
Cilt bakımında kuşkusuz ki cilt temizliğinin çok önemli bir yeri vardır. Doğru bir şekilde temizlenmemiş cilde hangi kremi kullanırsanız kullanın çok etkili bir sonuç ortaya çıkacağına ben inanmıyorum. Benim cildime su bile değse kurumaya ve yanmaya neden oluyor, bundan dolayı benimki gibi çok hassas ve kuru bir cildiniz varsa kullanacağınız ürünlere ayrı bir özen göstermeniz gerekiyor.

Tam olarak ne kadar zaman oldu hatırlamıyorum ama çok uzun süredir yüz temizliğinde sabun yada temizleme jeli gibi temizleme esnasında suya da ihtiyaç duyulan ürünleri kullanmıyorum. Onun yerine içindekiler kısmında çok az kimyasalların olduğu ve EWG’s Skin Deep internet sitesinde içindekiler kısmını araştırdığımda cildime zarar vermeyecek maddelerin olduğu yüz temizleyicimi kullanıyorum.

Her ne kadar cilt temizliğinde kendimce güvenli bir ürün kullansam da, bu durum ”acaba evde ben ne yapabilirim ” şeklinde bir soru sormama engel olamadı. İnternet her zamanki gibi araştırmalarımla ilgili kaynak konusunda bana yardımcı oldu. Çok çeşitli cilt temizleme yöntemleri var ama ben en hoşuma gideni ve kullanıp da memnun kaldığımı size aktarmak istiyorum. İngilizce ” oil cleansing method” (OCM) şeklinde geçen ”yağ ile temizleme yöntemi” (YTY), cilt temizlemede yağ çeşitlerinin kullanıldığı, oldukça ilginç bir yöntem. Zaten cildimizi yağdan arındırmak için temizlemiyor muyduk, yağ ile temizlemede neyin nesi dedim kendi kendime. Ama işin mantığını okuyunca bu yöntemi denemek konusunda şüphem kalmadı. YTY’nin mantığında şu kimyasal özellik var; ” benzer benzeri çözer”. Yani kimyasal açıdan olaya baktığımızda, cildimizdeki yağı temizlemek için gene yağ kullanmak mantıklı gözükmekte.

Kozmetik markaların cilt temizleme ürünlerindeki asıl sıkıntısı bana göre; cildimizdeki yağların tümünü ortadan kaldırması ve sonrasında da cildimizin bu durumu çözmek için daha fazla yağ üretme çabasına girmesi. Aslında bu duruma pek de yabancı değiliz çünkü aynı şey şampuanla saçımızı yıkadığımızda da gerçekleşiyor. Şampuan saç ve saç derimizde ne kadar doğal yağ varsa söküp atıyor, saç derimizde buna tepki olarak daha fazla yağ salgılıyor, sonra saçımız yağlanıyor ve bizler tekrar saçımızı yıkama ihtiyacı hissediyoruz. Bu kısır döngüye aslında kullandığımız ürünlerin yapısı neden olmaktadır.

Bu yöntemi doğru bir şekilde uygulayabilmemiz için cilt tipimize uygun yağı mutlaka bulmamız gerekiyor. Fikir vermesi açısından bir kaç örnek vermek gerekirse;

argan yağı
jojoba yağı
tatlı badem yağı
kayısı çekirdeği yağı
zeytinyağı

kullanabilirsiniz. (Cilt tipinize uygun yağları sizin araştırıp bulmanızı tavsiye ederim. İnternette bu konuyla ilgili oldukça fazla kaynak var ama bir kaynak x yağı, yağlı ciltler için uygun derken bir başka kaynakta aynı yağın kuru ciltler için uygun olduğu konusunda bilgilere rastladım. Hassas bir konu yani anlayacağınız, herhangi bir yağ önerecek bilgi donanımımda yok, o yüzden size bırakıyorum.)

Seçilecek doğru çeşit yağın bulunmasının yanında, bu yağ soğuk sıkım mı yoksa sıcak sıkım mı konusu da çok önemli. Kullanacağınız yağdan maksimum faydayı alabilmek için soğuk sıkım ve özellikle organik olmasına dikkat etmek gerektiğini hatırlatmak isterim. Dr Mercola’nın da dediği gibi ”yemediğiniz hiç bir şeyi cildinize sürmeyin ”. Doğru yağı bulmak biraz uğraştırıcı bir süreç gibi gözükse de, bu yöntemden memnun kalacak olursanız eğer, bir ömür boyu cilt temizleme derdinize çözüm bulmuş olacaksınız ( hem hesaplı hem de sağlıklı bir çözüm :) ).

Benim cildimin kuru olduğunu yazımın başında belirtmiştim. Kuru ciltler için hangi yağların kullanılabileceği konusunda araştırma yaparken zeytinyağı dikkatimi çekti. Zeytinyağının cilt yağına en yakın yağ olduğu belirtilmekte. Bu özellik çok hoşuma gitti, ayrıca evimde soğuk sıkım organik zeytinyağı olunca da başka herhangi bir yağ satın almak zorunda kalmadım.

Gelelim benim bu yağ ile temizleme yöntemini nasıl uyguladığıma. Aslında çok gerekmemesine rağmen ben bir süre yüzümü buharda tutuyorum, bu şekilde cildim yumuşuyor ve daha sonrasında uygulayacağım yağı cilt kolaylıkla emiyor. Buharla yumuşayan cildime, zeytinyağından bir iki damla kadar avuç içime damlatıp (gerekli miktarı deneme yanılma yoluyla sizlerde bulabilirsiniz), parmak uçlarımla yediriyorum (bu sırada bir nevi yüzüme masaj yapıyorum). Masaj yaptıktan sonra cildimin yağı emmesi için bir süre bekliyorum (30-60 sn). Daha sonrasında sıcak suda ıslattığım küçük havluyu yüzümde havlu sıcaklığını kaybedinceye kadar bekletiyorum. Havlunun düşmemesi için yüzüm tavana bakacak şekilde kafamı geriye yaslıyorum (uygulama şeklini anlatması epey zormuş :) ). Burada dikkat edilecek nokta sıcak suda ıslanan havlunun yüzünüzün dayanacak sıcaklıkta olması. Yani ıslak havlu ılık yada soğuk olmayacak. Sıcak havlu ile cildi temizleme işlemine yağ cildinizden kaybolana kadar uygulamalısınız. (Çoğunlukla ikinci seferden sonra cilt temizlenmiş oluyor). Hemen şunu da belirteyim; havlu yüzünüzdeyken elinizle hafif hafif bastırıp yağın havluya geçmesini sağlamayı ihmal etmeyin.

YTY’de karşılaştığım sonuçlar ise kısaca şöyle. Öncelikle cildiniz gerçekten de temizleniyor ve hatta çok hoş bir ışıltı geliyor. Ayrıca siyah noktalar için herhangi bir işlem yapmanıza bile gerek kalmayabiliyor. Sanırım kullanılan havlunun da yardımıyla cilde bir nevi peeling de yapılmış oluyor. Yağı ciltten çıkartma sırasında havluyu yüzünüzde masaj yapar gibi hafifçe ovalarsanız, peeling etkisini sizler de benim gibi gözlemleyebilirsiniz. Unutmadan bu yöntemi makyaj temizlemede de kullanabilirsiniz. Özellikle göz makyaj temizleyicilerinin içinde yağ olduğuna sizlerde dikkat etmişsinizdir.

Yüzümü temizlemek için kullandığım ürün bitmediğinden dolayı ben bu yöntemi haftada 2 yada 3 kere uyguluyorum. Derin temizleme özelliğinden dolayı bu yöntemin, düzenli ama çok sık kullanılmaması gerektiği belirtilmektedir. Uygulama sıklığını belirleyecek olan sanırım cildimizin verdiği tepki olacaktır. Bazı ciltleri her gün bazı ciltleri ise daha az frekansta YTY ile temizlemek gerekebilir. Önemli olan bu yöntemden memnun kalmak ve sonrasında ev yapımı diğer ürünlerde olduğu gibi kullanılan ölçüleri ve uygulama şeklini ve sıklığını kişiselleştirmek bence.

Kişisel bakımımda ve ev temizliğinde karmaşık, çok fazla çeşit kimyasalların yer aldığı ticari ürünleri kullanmaktansa, daha basit ve etkili ev yapımı ürünleri kullanmaktan ben çok keyif alıyorum. Sentetik yağ içeren ürünler yerine, doğal yağları yüz ve makyaj temizlemek için kullanma fikri hakkında siz ne düşünüyorsunuz?

Not1: Yağ tercihiniz zeytinyağı olacaksa eğer, küçük koyu renkli bir şişeye aktarıp öyle kullanmanızı öneririm. Sık sık şişenin ağzının açılması neticesinde yağın havayla teması artacağından çok çabuk okside olup bozulabilir.

Not2: İlk denemede memnun kalmazsanız eğer kullandığınız yağ miktarını, yağ çeşidini ve uygulama şeklini tekrar kontrol edin. Hemen pes etmeyin çünkü cildinizi hiç alışık olmadığı bir şekilde temizlemeye çalışıyorsunuz. Cildinize bu yönteme alışması için biraz zaman vermenizde fayda var.

Not3: YTY’de ağırlıkta temel yağ olarak ”hint yağı” (kastor yağı) kullanılması önerilmekte. Hint yağının temizleme ve antibakteriyel özelliğinden faydalanılıyor. Fakat cilt tipinize göre kullanılacak hint yağının miktarı ve yoğun olan hint yağını hafifletmek için kullanılabilecek diğer yağların miktarlarına dair farklı tarifler mevcut. Konu ilginizi çektiyse eğer aşağıda beğendiğim kaynakları belirttim. Ayrıca youtube’da konuyla ilgili açıklayıcı videoları izlemek, yöntemi uygularken işinizi daha da kolaylaştıracaktır. Ben dilim döndüğünce size uygulamasını anlatmaya çalıştım.

oil cleansing method

crunchy betty

Not4: Cilt tipiniz ne çeşit olursa olsun (yağlı, karma yada kuru hatta sivilce problemi olan ciltler) YTY’nin yüz temizliğinde rahatlıkla kullanılabileceği söylenmekte. Burada dikkat edilmesi gereken husus; seçeneğiniz yağ çeşitlerinin cilt tipinize uygun olması ve uygun oranlarda kullanılması.

Güncelleme: Cildinizi temizlemek için zeytinyağı tercih edeceksiniz eğer ek bir bilgi daha vermek istedim. Zeytinyağı komedojenik bir yapıda değildir yani bunun anlamı cildinizdeki gözeneklerin tıkanmasına neden olmayacaktır. Özellikle sivilceye yatkın olan ciltlerde, kullanılacak yağların komedojenik özellik gösterip göstermediğinin araştırılması çok önemli. (İlgilenenler için bazı çok kullanılan yağların gözenekleri ne ölçüde tıkadığına dair Benificial Botanicals internet sitesinde yararlı bilgiler var.)

12 thoughts on “Basit yüz temizleyicisi

  1. Yag temizleme yöntemi ile ilgili bu yazınızı bir solukta okudum ve hemen denemeye karar verdim. sizin bunu kendinizde uygulamış ve memnun kalmış olmanız bana diğer önerilerinizde olduğu gibi cesaret verdi.

    uyguladiktan sonra deneyimimi sizinle paylaşacağım.. .

    • yazımda da belirttiğim gibi seçeceğiniz yağa dikkat edin, mutlaka soğuk sıkım ve organik olsun. bizim yerimize cildimiz yiyecek çünkü :). Çok fazla yağ miktarı kullanmanıza gerek yok. cildinize az az yedirin. azı karar çoğu zarar :) kolay gelsin…

      • yazınızı okudum dikkatimi çekti denemekte yarar vardır dedim ve denedim. çok ilginç yüzümün ferahladığını hissettim. size teşekkür ederim öneriniz hem kolay hemde basit. işte budur, kendine önem verenlere tavsiye ederim.
        not, yazılarınızı merakla ve içten gelerek okuyorum, saygılar sunarım emeğinize yüreğinize sağlık.

      • yorumunuz için teşekkürler, deneyip de memnun kalmanıza çok sevindim. Uygulama sıklığı konusunda yani her gün mü, günde kaç kere gibi sorular için cildinizin verdiği tepkileri takip etmenizi öneririm.

  2. yazınızın başında kısır döngüden bahsetmişsiniz. bence de, para kazanma hırsı ile insanlara sunulan pazarlama oyunları ve ürünler; bu kısır döngüyü sürdürmek için var. kişilerin bunun bilincinde olması bile bir adımdır. alternatifler araması daha büyük bir adımdır. bu yüzden kısır döngü yorumunuzu beğendiğimi belirtmek isterim.
    insan sağlığı sürekli göz ardı ediliyor.

    • yorumunuzda belirttiğiniz pazarlama oyunlarına gelmemek için çok bilinçli olmamız lazım. İhtiyacımız olan ürünler için ev yapımı alternatifler aramaya devam :)

  3. Sivilceli yüz için ne yapmamız gerekiyor siyah noktalar için ?

    • yağ ile temizleme yöntemiyle cildinizi temizlerseniz eğer siyah noktaların yok olduğunu gözlemleyebilirsiniz.

Yorumlar kapalı.