Basit yemekler

Basit yaşam serüvenimde bugüne kadar bulaşık deterjanından şampuana, deodoranttan parlatıcıya kadar ev yapımı bulduğum çözümleri sizlerle paylaştım. İlerleyen yazılarımda da deneyip memnun kaldıklarımı yada ”bu nasıl tarifmiş bir daha asla denemem” dediklerimi de yazmaya devam edeceğim.

Basit yemeklerden ben ne anlıyorum hemen bir örnekle anlatmaya çalışayım. Karnabahar kızartmasına bayılırım, hani derler ya her gün olsa bıkmadan yerim. Fakat kızartma sürecine bir bakalım beraber. Karnabaharlar önce sıcak suda haşlanır sonra suyu süzülür soğumaya bırakılır (tencerede haşlama yapılıyorsa). Zaten ilk yanlışlık burada yapılmış oluyor bence. Sebzenin haşlanması ve bu sırada besinlerin suya geçmesi ve sonrada bu suyun dökülmesi. Facia neredeyse … Neyse, soğuyan karnabaharlar önce yumurtaya sonra una bulanır ve kızgın yağın içine atılır. Kızaranlar çıkartılır ve havlu kağıt serilmiş tabağa alınır vs. vs.

Lezzet mi besin mi derseniz eğer ben ikincisini tercih etmeye başladım çok uzun zamandır. Bir yemeğin pişmesi için bu kadar zaman harcanması ve daha da önemlisi yemek diye yaptığımız şeyde besin değerlerinin azalmasına neden olmak çok can sıkıcı bana göre. Tüm bunlardan dolayı, gıdaları mümkün olduğu kadar çiğ tüketmeye (çiğ gıda-raw food) yada en azından daha az işlem geçirecek şekilde pişirmeye dikkat ediyorum. Sonuç olarak basit yemeklerden benim anladığım, hazırlanan yemeğin ne kadar az işlemden geçtiği ve gıdanın çiğ halinden sofraya gelinceye kadar geçirdiği aşamalarda ne kadar az besin kaybına uğradığıdır.

Basit yemeklerin pişirilebilmesi için her mutfakta olması gereken, benim için olmazsa olmaz bir tencereden bahsedeceğim bu yazımda. Bu sıradan olmayan tencerenin ismi ” düdüklü tencere”.

Çok uzun yıllardan bu yana düdüklü tencere kullanan bir kişi olarak şunları rahatlıkla söyleyebilirim. Öncelikle zamandan ciddi anlamda tasarruf sağlıyorsunuz. Bunun yanında ”yemek pişti mi, suyu azaldı mı, yemek dibine tuttu mu acaba” gibi sorular sorarak o tencerenin kapağının kaç kere kaldırdığınızı bir düşünün. Kapak her kalktığında pişen gıdada bulunan besinlerin kim bilir yüzde kaçı havaya karışıyordur? Ayrıca ocak için kullanacağınız gazın miktarında da ciddi bir azalma sağlayacağından çok da tasarruflu bir alet bence.

Makarnadan pilava, kuru fasulyeden zeytinyağlılara kadar hemen hemen tüm yemeklerimi düdüklü tenceremde yapıyorum. Sürelerle ilgili örnek verirsem belki ne demek istediğim daha net anlaşılabilir.

* Makarna 3 dk

* Pilav 3 dk

* Kuru fasulye 15-20 dk

* Pırasa 1-2 dk

* Mercimek çorbası 3 dk

Brokoli ve karnabahar gibi sebzeleri ise buhar pişirme aparatında 1 dk gibi kısa sürede pişiriyorum. ( Biraz diri kalan sebzeleri servis tabağına alın, üstüne zeytinyağı, limon sarımsak yada sarımsaklı yoğurt … afiyet olsun).

Düdüklü tencerede pişen gıdalar, yüksek basınçta ve kısa sürede piştiğinden dolayı, besin değerlerinden çok fazla kaybetmediği belirtilmektedir. Yani kısaca; vakitten, nakitten ve besin değerinden kazançlı çıkmanıza yardımcı olan bu süper alete mutfaklarınızda mutlaka yer açmanızı tavsiye ederim.

( NOT: Kullandığım düdüklü tencerenin markasını özellikle belirtmek istiyorum. Çünkü bugüne kadar kullandıklarım bana göre düdüğü olan tencere gibi geliyor şimdi :) Şu anda kullandığıma basınçlı pişirme aleti demek daha doğru olur. Pişirme esnasında kesinlikle ses çıkartmıyor ayrıca en önemlisi buhar çıkışı da olmuyor. Buhar çıkmaması demek yemek pişme esnasında sıvı kaybetmemesi anlamına geliyor. Ve diğer düdüklü tencerelerin neredeyse yarı zamanında pişiriyor. Marka ” fissler ” )

Reklamlar

14 thoughts on “Basit yemekler

  1. sanırım ben farkında olmadan sizin anlatıklarınızı yapıyormusum, bende düdüklü tencereyi çok sık kullanırım, pratik olması benim hoşuma gidiyordu fakat dediğiniz gibi besin değerlerinin korunmasıda önemliymiş, önerdiğiniz markayı araştırıp almayı düşünüyorum. teşekkürlerrrr:)))

    • aslında marka ismi vermeyi çok sevmiyorum ama özellikle bu ürün için tereddütsüz marka ismini verdim. Çok kaliteli ve çok kullanışlı bir ürün, tavsiye ederim.

  2. bende duduklu tencereyi cok kullanyorum, iyi duduklu tencere (pressure cooker) cok iyi bir yatirim, ucuzuna kacmamak lazim, Fissler bence en iyisi, bu markanin urunleri de gurup gurup… derim ki paradan kacmamak ve en iyisini almak lazim, cidden, evladiyelik, oyle 3-5 sene kullan at degil, tefal falan hikaye yani :)

  3. basit yemek basit yaşam basit evim .bu paylaştıklarınız ev ekonomisine ve insan sağlına çok faydalı bilgiler , ben kendimce uygulamaya başladım taraf etrafımada tavsiye ediyorum .bu araştırmalarınızı bizlerle de paylaştığınız için ayrıca çok teşekkür ederim.

    • basit yaşamın gözlemlenebilir en büyük katkısı ev ekonomisinde gerçekleşiyor. Organik/doğal ürünler her ne kadar biraz pahalı olsa da, harcamalarınız ciddi anlamda azaldığından dolayı katlanabilir maliyet kalemleri haline geliyorlar.

      Ayrıca bir anda evimizde kullandığımız ürünleri organik olanlarla değiştirmek çok zor olabilir. O yüzden yavaş yavaş ve sırayla ticari markalı ürünler ev yapımı yada organik ürünlerle ikame edilmesi daha az zorlayıcı olur.

  4. Fissler markanın hangi modeli açıkça yazarsanız sevinirim hatta link atsanız çok iyi olur.

    • merhaba, marka ismi vermekten çok hoşlanmasam da kullandığım düdüklü tencere için bir istisna yapmıştım. ben çok uzun yıllardır düdüklü tencerede yemek pişirdiğimden dolayı “fissler” kullanmaya başladıktan sonra arada çok ciddi farklar olduğunu anladım. bundan dolayı da tereddütsüz marka ismini yazımda paylaştım. ilgili link

  5. Sitenizi ilgiyle takip ediyorum. Ben de düdüklü tencereyi sırf etrafa su buhar vs. sıçrattığı için sık kullanamıyorum. madem siz memnunsunuz hemen almak istiyorum.

    • kullandığım düdüklü tencerede bahsettiğiniz sıkıntıları ben yaşamıyorum. ben çok memnunum ama siz yine de bahsi geçen markayla ilgili ön araştırmalarınızı yapın isterseniz. aklınıza takılan sorular olursa elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım size.

  6. uzun arastirmalar sonucunda bende gecen hafta fissler duduklu tencere aldim. ilk kullanmam sanirim biraz hatali oldu trafik isiklarina benzer gosterge yemegin pisme suresi boyunca kirmizidaydi. acaba daha kisik bir ateste mi kullanmam gerekiyor

    • merhaba, kırmızı çizginin çıkma nedenlerinden birincisi ısı kaynağının yüksek olması diğeri ise yemek suyu miktarının az olması. ben ocağın en küçük gözünün en kısığında kullanıyorum. yemeğin pişmesi için az bir ısı bile yeterli olabiliyor. hatta bazen bu kadar az ısı kaynağında bile kırmızı çizgi çıkabiliyor benim fisslerde…

  7. ocagin en kucuk gozunde ve birde en kisiginda :)) ben oteki duduklulerle baya baya karistirdim fissler’i. ben en buyuk tarafinin kisiginda pisiriyordum. birkac forumda en kucuk tarafta diye okumus pek ihtimal vermemistim.demekki dogruymus. :) tesekkurler

    • bence çok doğru bir seçim yapmışsınız bu marka alarak. ben çok memnunum, neredeyse diğer tencerelerimi kullanmaya hiç gerek bile duymuyorum…

Yorumlar kapalı.