Neden ev yapımı ürünler

Son iki yazımda ev yapımı ürünlerden bahsettim. Evde yapabileceğimiz ürünlerle ilgili tariflerden deneyip de memnun kaldıklarımı sizlerle paylaşmayı çok istiyorum. Çünkü internette, özellikle yabancı kaynaklarda ev yapımı tariflerin olduğu yüzlerce sayfa var. Her biri farklı girdiler ve oranlar kullanarak çamaşır deterjanından şampuana, kremden diş macununa kadar aklınıza gelebilecek her konuda tarifleri paylaşıyorlar. Fakat ben şu tarifi denedim memnun kaldım yada beğenmedim şeklinde bilgilerin olduğu kaynaklar nispeten daha az. Deneme yanılma şeklinde size uygun tarifleri bulmak biraz zaman alabiliyor.

Sadece karbonatla ilgili arama yaptığınızda, onlarca veya daha fazla şekilde kullanım alanının yer aldığı listelerle karşılaşabilirsiniz. Bu listeyi hazırlayanlar acaba deneyip de memnun kaldıkları için mi, yoksa sadece bilgilendirme amaçlı mı tek tek sıralıyorlar kullanım alanlarını. Hangi şekilde olursa olsun bence en kıymetlisi, yazarın denediği tarifleri artı ve eksileriyle okurlarla paylaşmasıdır.

Basit yaşam serüvenimde ev yapımı ürünlere neden ilgi duyuyorum, biraz bunun hakkında da düşüncelerimi paylaşmak istedim sizlerle. Öncelikle amaç tutumlu olmak, daha az para harcamak değil. Bu güdülerle hiç yola çıkmadım. Şöyle izah edeyim. Basit yaşamda sahip olduğumuz eşyalarla olan ilişkimizi mutlaka değerlendirmemiz gerekiyor bence. Örnek vermek gerekirse; benim kreme ihtiyacım var cildimi mutlaka nemlendirmem gerekiyor. Bu ihtiyacımı karşılamak için kreme sahip olmam gerektiği su götürmez bir gerçek. Kozmetik sektörü öylesine bir dünya ki, bana göre firmalar avcı kadınlar ise birer av gibi neredeyse. Çok uzun yıllar, kremlerin içindekiler kısmını okumaya bile gerek duymadan bu ürünleri kullandım. Ama ne zaman hayatımızda yer alan kimyasallarla ilgili okuyup bilinçlendim, kozmetikte dahil olmak üzere beslenmeden tutunda temizlik ürünlerine kadar daha seçici davranmaya başladım.

Basitleşmek demek, tehlikeli kimyasallardan uzak durma çabası da demek bana göre. Bu çaba neticesinde ben, kendimi daha huzurlu hissettiğim yöntem olan ”ev yapımı ürünlere” ağırlık veriyorum. Bazen istediğim sonuçları alıyorum bazen de alamıyorum.Ama çabalıyorum. İhtiyacımı karşılayacak şekilde bir şey ortaya çıkartamıyorsam eğer o zamanda daha sağlıklı ne satın alabilirim onun araştırmasına başlıyorum.

Basit olma yolunda ilerlediğim yaşamımda ev yapımı ürünlerin yeri çok fazla. Tarif araştırmak, mantıklı bulduğum tarifleri denemek, sonunda bir ihtimal mutlu olacağım bir sonuca ulaşmak… Olaylara bakış açımızla bu süreç bize keyifli de gelebilir, zulüm gibi de.

8 thoughts on “Neden ev yapımı ürünler

  1. Hayatımızın her alanında tekstil ürünlerinde, gıda maddelerinde, ev temizliğinde kullanılan ürünlerde, kişisel bakım ürünlerinde vs. katkı maddeleriyle karşı karşıyayız ve bu konuda bilincin çok az olduğunu görüyorum kendi çevremde. İçeriğinde kimyasal madde olmayan ürünü bulma şansımın çok az olması nedeniyle bende ev yapımı ürünlere yönelmeyi düşünüyorum.Bu konuda ne kadar çok eksiğimin olduğunun farkına vardım ve yazılarınızı ve tecrübelerinizin devamını bekliyorum. Bu arada ev yapımı sirkede meyvelerinde ilaçsız olmaları önemli mi ? Teşekkürler.

    • güzel yorumunuzdan sonra içimden geldi tekrarlamak istedim ”yaşasın ev yapımı ürünler” :)

      Daha önce yazdığım bir yazıda, bu yaz başarısız bir sirke denemem olduğundan bahsetmiştim.meyve olarak elma kullanmıştım.Haklısınız kullanılan meyvelerin ilaçsız olması çok ama çok önemli, bende bundan dolayı organik pazardan almıştım elmaları.Fırsat bulursam eğer tekrar sirke yapmayı denemek istiyorum.Gelişmeleri mutlaka sizlerle paylaşacağım….

  2. Daha gecenlerde nemlendirici kremimin icinde ne var diye bak, o da ne???! anlamadigim bir suru bisey, daha ilginci internette arastirdigimda aslinda listenin daha da uzun oldugunu gordum:( yuzume neler de suruyorum dedim… bu yuzume surduklerim vucuduma giriyor sonucta, kanima bulasiyor, biraz endiselenmeye basladim, siz ne dersiniz bu konuda

  3. satin aldigimiz urunlerin gorundugu yada sandigimiz gibi olmamalari cok urkutucu, ozellikle sagligimiza direkt etkisi olan gida icecek kozmetik gibi urunler sandigimizdan farkli etkiler yapabiliyorlar, margarin mesela sadece plastikten 1 molekul uzaklikta daha ne soylemek gerek!!
    evde sirke yapma girsimim benimde basarizliga ugradi 2 sefer, ama karaliyim, tavsiyelerinizi merakla bekliyorum:)

    • Margarin konusu dehşet bir şey çok haklısınız. Asla mutfağımdan hatta daha ileriye gideyim evimden içeri giremez.Evde sirke yapma konusuna gelince bugün yarın başlayacağım. Mutlaka sizlerle paylaşırım.(çok iddalı değilim ama baştan söyleyeyim :) )

  4. sayın serüvenci araştırmalarını paylaştığın için teşekkürler okudukca devamını merakla bekliyorum .yıllardır kullanmadığım karbonat meğer ne sihirli şeymiş denedim harika ter önleyici herkese tavsiye ederim .diğer önerilerinide deneyeceğim sana teşekkürler

Yorumlar kapalı.