Basit bulaşık makinesi kokusu

Görüntü0990
Bir önceki yazımda bulaşık makinesinde parlatıcı yerine sirke kullandığımdan bahsetmiştim. Hazır konu bulaşıklardan açılmışken bu konuyla ilgili uzun zamandır uyguladığım ve çok da memnun kaldığım bir yöntemi sizlerle paylaşmak istiyorum. Bu kez yardımcım sirke değil limon.

(Hemen hatırlatmak isterim ki, hem limon hemde sirkenin antiseptik özelliği olduğu söyleniyor. Evinizde dezenfekte etmek istediğiniz eşyalar için bu ikisinden de faydalanabilirsiniz.)

Bulaşık makinesinde bulaşıklar yıkanıp temiz çıksa dahi bir süre sonra, makinenin içinde yer eden kokular sizi de rahatsız ediyor mu? Sanırım firmalar bu durumun farkına varmış olmalılar, çünkü bu probleme çözüm sunmak için bulaşık makinesi kokusu satıyorlar. Benimde böyle bir ürüne ihtiyacım vardı ama almadan önce evde ne yapabilirim diye düşünürken ‘limon’ aklıma geldi. Koku problemi için bir ürün almanıza bence hiç gerek yok çünkü kaşıklık bölümüne koyacağınız limon bu işi fazlasıyla çözüyor. Ben salatalar için sıktığım ve artık kullanılmayacak duruma gelmiş limonları atmayıp bu amaç için kullanıyorum. Bu şekilde hem makinem mis gibi limon kokuyor hem belkide dezenfekte edici özelliği yıkama sırasında etkili oluyordur.

Ufak bir hatırlatma. Limonların mumlanmamış olmasına dikkat edin. Çünkü mumlama işlemi için kullanılan kimyasalların bir şekilde yemek yediğimiz eşyalara bulaşma riskini önlemiş olursunuz. Hatta en güzeli şu, mumlanmış limon hiç satın almayın. Çünkü limonun ömrünü uzatmak için kullanılan mumlama işlemi, limonun kabuğunu çepeçevre sararak limon kabuğunun havayla temasını engellerken, kullanılan kimyasalların limon kabuğundan içeri sızma ihtimalini oluşturuyor.

son söz…..

yaşasın ev yapımı ürünler :)

12 thoughts on “Basit bulaşık makinesi kokusu

  1. Her gecen gün yazılarınızda daha cok kendimi bulmaya başladım ve yeni gelecek yazınız icin sabırsızlanıyorum… Demek limon…. Makinenin icine… Hemen birazdan deniyorum ve neticeyi size bildiriyorum.. Sevgiler

      • denedim denedim… çok memnunum! bulaşık makinamın kapağını açınca mis gibi limon kokusu geliyor! mumlu ve mumsuz olanını yan yana denendim ve mumsuz olan ikinci yıkmada eridi gitti rengi değişti,sanki içinden Alien çıktı;))) ama diğeri iki yıkama daha dayandı. sanırım dayanma süresi limonun kullanılmışlık miktarı ile doğru orantılı. parlatıcı gözüne sirkeyi unutmayın derim..

      • Mumlu ve mumsuz limonu, aynı anda bulaşık makinesine koyup böyle bir deney yapmanız çok hoş. Mumsuz olan limonun daha az dayanmasına şaşırmadım. Denemelerinizi paylaşmaya devam ederseniz çok mutlu olurum….

  2. Limon bende kullaniyorum, dediginiz gibi mis gibi kokuyor makina, hemde dogal, yazilarinizi ilgiyle taip ediyorum bu arada:)

  3. Limonu bende denedim. Mumsuz olmasına dikkat ettim tavsiyeniz üzerine. Sonuçtan memnun kaldım. Artık pahalı ürünleri kullanmaya gerek kalmadı:) Limonları ne zaman değiştirmeliyiz peki?

    • Bulaşık makinesinde kullanılan limonlar renk değiştirmeye başladığı an ben değiştiriyorum.zaten evimde çok fazla limon tüketiliyor.O yüzden makinedeki limonları çok uzun süre kullanma ihtiyacı hissetmiyorum.Sizde kendi deneyimleriniz sonucunda belkide daha uzun süre kullanırsınız.

      • portakalı koku olarak ben de denedim çok memnun kaldım.

        Yalnız deterjan gözünde limon tuzunu kullanmak ben de hiç işe yaramadı maalesef. (parlatıcı bölümünde sirke vardı). makineyi temizlemek için deterjan gözüne limon tuzu koymuştum sonrada parlasın diye bardak, borcam vs. makineye yerleştirdim. (okuduğum kaynakta sonucun olumlu olduğu yazılmıştı). bulaşıklar çok fazla buğulu çıktı.
        sanırım burada en önemli faktörlerden bir tanesi su sertliği…

Yorumlar kapalı.