Basit deodorant alternatifleri

Kişisel bakım ürünleri içerisinde kuşkusuz en çok kullandığımız deodoranttır. Kullandığımız deodorantların yada ter önleyici ürünlerin içindeki maddelerden tek tek bahsedip ne kadar tehlikeli olabileceklerine dair uzun uzun da yazmak istemiyorum. Ben formülümü daha önce sizlerle paylaşmıştım. Ev yapımı alternatifler bulup, deneyip memnun kaldıktan sonra, ürünlerin içindekiler kısmını okuyup bulmaca çözme derdinden de kurtuldum.

Kısacası; özellikle kişisel bakım, gıda ve ev temizlik ihtiyacımı karşılayacak ürünleri paketli hazır olarak satın almaya, içinde sağlığa zararlı kimyasallar olduğuna olan güçlü inancımdan dolayı sıcak bakmıyorum. Bundan dolayı yazılarımda, şu ürünün içinde şu kimyasallar varmış aman dikkat tarzı bilgiler çok geniş yer kaplamayacak. (Kimyasallara merakınız varsa eğer detaylı olarak EWG’s Skin Deep sitesinde açıklamalar bulabilirsiniz)

Dr.Mercola diyor ki ”Yemediğiniz hiç bir şeyi cildinize sürmeyin”. Bunun nedenini ise şu şekilde açıklıyor.”Cildimiz en büyük ve en ince organımızdır ve geçirgen bir yapıya sahiptir. Cild yüzeyine uyguladığımız kimyasallar kan dolaşımımıza karışıp dolayısıyla tüm vücudumuza yayılmaktadır”. Kişisel bakım ürünlerimize neden özen göstermemiz gerektiği ile ilgili bu açıklamalardan sonra her hangi bir şey yazmaya gerek var mı? Bence sözün bittiği yer…

Şimdi gelelim asıl konumuz olan basit deodorant alternatiflerine. Yaptığım araştırmalarda aşağıda sıralayacağım dört seçenek çoğunlukla kullanılmakta. Peki bunlar neler?

*KARBONAT (SODYUM BİKARBONAT)

*LİMON (ORGANİK)

*SİRKE (ORGANİK)

*EV YAPIMI DEODORANT ( TARİFLERDE ÇOĞUNLUKLA HİNDİSTAN CEVİZİ YAĞI, NİŞASTA, KARBONAT, BALMUMU VE ESANSİYEL YAĞLAR KULLANILIYOR.)

Deodorant yerine limon kullandım ve memnun kaldım. Nasıl uygulandığına gelince, duştan sonra koltuk altınızı bir iki damla limonla parmak uçlarınızla ovalıyorsunuz. Terlemeyi doğal olarak kesmiyor ama kötü kokuyu önlüyor. Yeri gelmişken hemen belirteyim, uzmanlar terlemenin çok sağlıklı olduğunu ve ter önleyici kullanılmamasını tavsiye ediyorlar.

Gelelim sirkeye. Sirke uygulaması da aynen limondaki gibi. Bu yöntemi de denedim ve beğendim, ter kokusu yok. Limon ve sirkenin ortak özelliği koltuk altınızda hafif bir ıslaklık hissediyorsunuz.

Karbonatı ise Mercola tavsiye ediyordu, kendisi de kullanıyormuş. Bunu öğrendikten sonra ben de neden olmasın dedim. Zaten limon ve sirke denemiş birinin karbonat denememesi tuhaf olurdu. Süperrr, çok memnun kaldım. Öncelikle ter kokusunu ciddi anlamda kesiyor ve diğer iki seçeneğe göre koltuk altınız daha kuru kalıyor. Uygulaması ise, hafif nemli olan koltuk altınıza parmak ucunuzla karbonatı cilde uyguluyorsunuz. İlk denemelerde çok hafif bir yanma hissettim fakat ilerleyen zamanlarda bu da kalmadı (alacağınız karbonat paketinin içindekiler kısmını okumanızı tavsiye ederim, sürprizle karşılaşmayın :))

Son seçenek olan ev yapımı deodorant tarifini denemedim ama seçenek olarak sunmamın nedeni, eğer karbonattan yeteri kadar verim alamasaydım mutlaka ev yapımı tarifi deneyecek olmamdı. Evde bu tarifi yaparım diyorsanız, bence memnun kalırsınız çünkü karbonat zaten etkili bir yöntem.

Yukarıda bahsettiğim alternatiflerden herhangi birini denemek istiyorsanız, uygun miktarları ve uygulama şeklini sizler de deneyerek kısa zamanda bulabilirsiniz.

NOT: Mercola kimdir? Mercola Amerikalı bir doktordur. Web sitesinde, kendisinin tıp eğitimi almış osteopatik doktor olduğunu söylüyor. Osteopaty ne demek diye araştırdığımda ise bu kavramın, ”vücut yapısının ve fonksiyonlarının arasındaki karşılıklı ilişkiye vurgu yapan bir felsefe ve alternatif tıp uygulaması” şeklinde açıklandığını öğrendim (kaynak; wikipedia).

Bu alandaki doktorlar Mercola’nın ifadesiyle vücudu bir bütün olarak görüp, sadece semptomları değil bunun yanında insanı bir bütün olarak tedavi ediyorlar. Koruyucu sağlık alanına odaklanıp hastaların sadece hastalıklarıyla mücadele etmelerine yardımcı olmanın yanı sıra, hastalıklardan korunma ve sağlıklı bir hayat sürmelerine de yardımcı oluyorlar.

Güncelleme: Konuyla ilgili yeni yazım için basit deodorant yazımı okuyabilirsiniz.

16 thoughts on “Basit deodorant alternatifleri

  1. Sirke fikri aklıma yattı.Sirkenin çok faydalı olduğuna, ılık su ile içilirse yağları yaktığına inanıyorum .Sirkenin serüveni yazmakla bitmez.

    • Aslında doğal olan her şeyin, farklı farklı kullanım alanları var gibi geliyor bana. Sadece biraz merak ve sabırla yeni yeni keşifler yapılabileceğine inanıyorum. Deodorantla ilgili denediğiniz formüller varsa paylaşırsanız sevinirim.

  2. bugun denedim sirkeyi, pek basarili olmadi sanki, ne bileyim pek rahat hissetmedim, yarin denermiyim yoksa kendi ter onleyicime mi donerim bilmiyorum, ise gidecem:( gelecek hafta sonu belki degisik bir sirke denerim:)

    • Sirke ter kokusunu mu önlemedi yoksa yazıda da bahsettiğim gibi pek kuruluk hissimi uyandırmadı?
      Merak ettim açıkcası. Limon kullanıp memnun kalanlarda var. Her bir seçeneğe bence bir şans verip deneyin. Hiç memnun kalacağınız bir alternatif çıkmazsa eğer o zaman ter önleyicinize dönün istersiniz :(

      • biraz koku oldu, rahatsiz hissettim, oyle bir aktivite falan yapip terlemedim de, sanirim terlyecek olsam daha rahatsiz olurdum… ama dediginiz gibi herkes icin farkli sonuclar verebilir ve sanirim kullandigim sirke turu de pek uymadi benim tenime, gelecek haftasonu tekrar deneyecem, sonucu paylasirim sizinle:)

      • Çabanızı çok takdir ediyorum, benim de anlatmak istediğim tam da bu aslında. Sanki çok çabasız insanlar haline geldik. Her şeyin çok fazla kolayına kaçıyoruz. Peki bunu ne için yapıyoruz? Zaman kısıtından mı yoksa rahatımız bozulmasın diye mi?

  3. Sırayla denedim, sirke ve limonun kullanımı bana göre kullanışlı gelmedi, karbonatın kullanılışı daha rahattı. Kesinlikle karbonatı tavsiye ederim. çok memnun kaldım ter kokusu sıfır. Koltukaltı ürünlerindeki kimyasalları öğrendikten sonra kara kara düşünüyordum ne kullansam diye :) teşekkürlerrrrrrrrr

    • Karbonattan ben de çok memnun kaldım. Diğer limon ve sirke alternatiflerini aslında özelikle verdim. Çünkü araştırdıkça gördüm ki, her yöntemin sonuçları kişiden kişiye faklılıklar gösteriyor. Deneyerek en doğrusunu bulmak bize düşüyor gibi….

  4. limondur limon! karbonatı sürmesi bana pek pratık gelmedi, ama limon sür çık.. terliyorsunuz ama koku olmuyor. bir değil bir kaç kere kullandım ve sonuçtan memnunum. çok teşekkür ederim güzel fikirleri paylaştığınız için.. peki limonu özel kılan nedir diye sorsam? fikriniz varmı? yada karbonatı ve sirkeyi?

    • Limondan ben de memnun kalmıştım. Bana da karbonat daha pratik geldi. Zevkler ve renkler tartışılmaz değil mi ? :)

      Limonu, karbonat yada sirkeyi özel kılan nedir ben de tam olarak bilemiyorum. Limon ve sirke hafif asidik, karbonat ise hafif bazik.

    • karbonat gerçekten de çok etkili ter kokusunu önlemede. Ama lütfen alacağınız paketin içindekiler kısmına bakmayı unutmayın bunu özellikle belirtmek istiyorum. İncelediğim bir markanın içinde maalesef karbonat dışında sodyum karbonat ( çamaşır sodası ) olduğunu görünce inanamadım. Dikkat edin alırken !!!

...

